20/4/09

ETS ALOCS - CALA MORELL

Aquest itinerari es va fer ahir pel Camí de Cavalls, organitzat per la Coordinadora en defensa del Camí de Cavalls. És un recorregut només recomanable per a fillets a partir de 10 o 11 anys. Es poden fer etapes més curtes, com exemple:

. ETS ALOCS - EL PILAR

. LA VALL - CODOLAR DE BINIATRAM

. SES FONTANELLES - LA VALL...

Aquí vos presentam l´excursió complerta que té una durada d´unes cinc hores caminant, aproximadament.

Sortint de Ciutadella a través de la carretera general, enmig del Pla Verd, abans d´arribar a Ferreries, trobareu un indicador que diu CAMÍ DELS ALOCS. Cal girar cap a la banda esquerra de la carretera i seguir amb cotxe aquest camí que també condueix a la muntanya de Santa Àgueda. El darrer tram de la baixada no es troba en gaire bon estat. Deixau el cotxe quan considereu i començau a caminar cap a ponent, seguint els pilons del camí de cavalls i vorejant la costa. Observareu que després d´una pujada, ben aviat sou a EL PILAR, una de les platges verges més salvatges de l´illa.
A continuació, després d´unes vistes genials del Pilar des de dalt, arribareu al PLA DE MAR presidit per la MUNTANYA MALA. És un lloc on s´han concentrat milers de còdols arrodonits per l´erosió del mar.

En aquest moment, el Camí de Cavalls esdevé interior i passa a través de boscos d´alzines. No us despisteu i cercau la FONT DE SA TEULA, a mà dreta del camí.

Ja us trobareu trepijant les terres d´Algaiarens, passant per prats replets de flors que en aquesta època han despertat amb la primavera. Seguint el camí arribareu a les platges de la Vall, on podeu descansar abans d´iniciar la segona part de la ruta.

Cal iniciar el darrer tram de l´excursió des de l´aparcament de la Vall, seguint un camí que es troba cap a ponent. Després de caminar una estoneta i passar per ses FONTANELLES, arribareu al CODOLAR DE BINIATRAM, des d´on podeu veure LA PUNTA ROTJA. Ja només hi resta un trocet més de camí interior per arribar fins a CALA MORELL.

Des d´aquí volem fer públic el nostre agraïment a la Coordinadora en defensa del Camí de Cavalls per tant de temps de lluita per aconseguir que aquest camí sigui públic. El lema del darrer escrit que van entregar als excursionistes deia:

EL CAMÍ DE CAVALLS ÉS PART DE MENORCA, DESCOBREIX-LO PER ESTIMAR-LO.

Clicau per veure la notícia.